luni, 22 ianuarie 2018

SARASWATI


SARASWATI

OM  GUPTA
Respected Dr. George Anca Ji,
Today is Vasant Panchami (वसंत पंचमी)! It is the fifth day of spring season in India.
Wish you a very happy Vasant Panchami.
One of the significance of this day is that today we pray to goddess Saraswati, the goddess of Wisdom, Knowledge, Arts, Science, and all.
May Mother Saraswati bless you and your family on this auspicious day!
As always, I would welcome your thoughts! I you choose to write to me, please indicate name of your city. Thank you.
Om Gupta, Houston, USA

शारद माँ  
हे शारद माँ, मुझको वर दे,
हे माता मुझको तर दे l
विश्व तेरा दरबार है माता,
मैं अदना दरबारी l
कर दे किरपा  मैय्या मेरी,
आई मेरी अब बारी ll
ज्ञान-बुद्धि की दाता मैय्या,
अंधकार मेरा हर दे l
हम भूले-भटके हैं मैय्या,
मार्ग प्रकाशित कर दे ll
हे माता मुझको तर दे,
हे शारद माँ, मुझको वर दे l
-ओम गुप्ता, ह्यूस्टन  
- वसंत पंचमी २०१८

PS: Feel free to forward to others and post of your Facebook and other social media platforms.

GEORGE ANCA

Frica de noapte

Frica de noapte las-o zilei
iconică neîdumnezeire
picanterie vegetariană
Urechi fâlfâind se lasă
la întoarcere dumnezeule
cât să n-avem scăpare
A glumit că mi-aduce
vasta întinerire hind
pe toți i-o fi ținut minte
Să ne aducem aminte
mai mult ca toți
pârleli în groapa cui uitai
M-am lăsat nădușit
ce toată para vieții
din timp înzăpezită

La mal prin semne om răzbate
aștept până aștept reînfierea
ajungerii o țin de zgardă
Oh dubla cărăușie
din Râmnic la cruce
mă uit înapoi mai rar
Salvat de reflexe subconscii
în tren cu Satyajit și Val
exact ca-n drumul dus-întors
Vâlvele-n mină jaină
semantizează pieire
încleftând influenza
Revel petarde Diwali
îmi zboară zorii steaua
și nici melancolia


Măria

Măria duce lume la licitație
Irina citește Hobița-n dodii
Boroneanț spre casa Istrate
Veselitoare răscrucea ghicirii

Aud cântecul i-arăt obrazul
hai bă că rămâi fără fete 
hai că nu se lasă de noi
ea vrea să se căsătorească

Serile văd diminețile
spulberarea ne priască
văd d-ăle două ilidii,
pe la colțuri nere dimii

Paloare

Paloare mierla iluminării
dansa cu adresă ne știam
i-am fluierat a fluturat în iarbă
apropiindu-se de revelată

De-o luminare brebenei
cu brebii duși din vizuini
lent revăzutul gener
râsul picioarelor râzând

Vaca roșie trânti ușa
divagând portretizări
pomană că nu o rog
îmi crește tensiunea



S-ar ști

S-ar ști de-un scris unde-s
unde-mă-ți can gan termo
căderea vorbei pe vreo reo
un frig a facere cergar

veniamo fără linie dero
mentre kendra filială
credeai că nu m-am întors
din parcul lui Hoffmann

asceți neștiind România
văd în înserare dimineața
supraviețuitori academicieni
după tuse ești femeie


Udătură pe uscătură

Udătură pe uscătură
împărțitorilor păguboși
singur al copacilor
Jaipurul mă așteaptă

neînghețare ahimsa
gând aceleiași dărâmări
și ce vrei să-ți fac râzi
ce ți-am zis să râzi

înghesuială profanării
zavistii zestrelor
invitând dintre zodii
gratis pe bus la revistă


La margine

La margine aminte măreții
fii fiu de pus la cărți plafon
ne-om despărți necunoscuți
cele trei moduri Gunas

Am nimerit unde e vorba
două parabole nici povești
gură mai liberă moș Neculce
parcă și două-trei fețe tot

Îndeltnicit neaderență
ăla oi fi mâine la câini
fiecare știindu-și profesorii
de-am zbughit-o ce-aș fi zis


Pedagogie

Pedagogie cald  liniște
trei Nae Ionescu masa
Teodorescu nevasta
Popescu Thetis la Micescu

Aș citi toată Gita lui Mercur
a nu înghiți nicio ființă
așa vede omul mai departe
fă-i un vânt în apă

îmi visași caietul pierdut
la Milano pe Ghețarilor
citit în sanscrită de Moretta
la Roma  via Orissa


Immanuel

neîncepând anul întorcându-mă
arătând cumsecădenie minus
îmi zboară stelele zorii melancolie
stingere cuplul pisicilor din ceair

neolepții nespoind etimoanele
prana mai albastră ca la șase
comă comaților mere struguri
hai an de experiență mistică

Immanuel pe ceață crapă negi
cârcâie zăpezica înghețată land
neîntrezărire bătaia pe thrilere
prin abur chircit după lună


an-card

an-card înghițit de bancomat
ne băgăm în seamă prim weekend
împușc antan cu invizoace fetelor
râzărețe fugi decertând angelienii

cer îți cântai lume octava în plâns
la rond ne așteaptă viață grea
car cărând care noroc cu păguboși
pândind mărunțiș la cinci turle

parcă și tu patru linuri
spre sud albilor din nord fraților
care te mai îndrepți secund
dumnezeul bătrânului lest


 nimicului parmen

lostrițe nimicului parmen
pe dedesubt de blajini feresc
înfrigurarea de a fi banyan
la finele nopții gata luna

pe sub iarbă înghețată
că ne-om fi iubit odată
nu e mult până colea
măcar fără a via

în gheață reîncarnarea
niciun somn în plus
cum n-am pumni juvăț
nedefixații strangulării


halucin

halucin cin scene cantos
lumini fugărite de zăpadă
cer dumnezeire glie răsfințire
pâine zi greșire iertare

simpa ghimpa cuiu gruiu
chiotorând păguboșenii
ascultă graiurile mele în
ieslea necuvântătorului

pierdutul tâlharul desfrânata
fiind eu adâncul păcatului
nu sunt numai neputincios
ci și zidirea ta sunt


bubele-mi

bubele-mi știi și credința
buze spurcate inimă pângărită
nu m-ai lepădat mi-ai dat
trupul tău hrană pe veci

creștini  evrei spoveditori
dungă roșie pe creștet
ierburile ce-or păcătui
plimbând vânătorii mici

muți oasele mamei la mine
suntem morții ei sunt noi
popa îmi sună coranul
tu aseară vidușaka

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu